Grupa Philippine Airlines odebrała w sobotę (20 grudnia) pierwszego airbusa A350-1000, stając się 10. klientem tego samolotu na świecie oraz pierwszym w Azji Południowo-Wschodniej. Jest to także jeden z kilku największych samolotów, pod względem gabarytów oraz konfiguracji pokładu, jaki użytkowała filipińska linia.
Najnowsza maszyna Philippine Airlines, to samolot posiadający rejestrację RP-C3510 oraz numer seryjny MSN 758. Po odbiorze samolot odleciał na lotnisko w Manili skąd wkrótce rozpocznie pierwsze loty komercyjne. A350-1000 napędzany silnikami Rolls-Royce Trent XWB jest pierwszą z dziewięciu maszyn, które zostaną dostarczone filipińskiej linii. Samolot posiada także specjalną naklejkę "85" w tylnej części kadłuba informującą o 85-leciu przewoźnika przypadającym na 2026 r.
Pierwszy największy A350 filipińskiej linii zabiera na pokład 382 pasażerów: 42 w klasie biznes (1-2-1), 24 w klasie premium (2-2-2) oraz 316 w klasie ekonomicznej (3-3-3).
W ramach projektu bardzo dalekich lotów filipińskiego przewoźnika, największe A350 będą obsługiwać połączenia non stop bez międzylądowania z Manili do Ameryki Północnej, w tym na wschodnie wybrzeże USA i Kanady.
- Zasięg A350-1000 umożliwi nam latanie non-stop na trasach transpacyficznych i transpolarnych w obu kierunkach przez cały rok. Będą to jedne z najdłuższych komercyjnych lotów na świecie, takie jak te łączące Filipiny z Nowym Jorkiem i Toronto. Dzięki rozbudowanej flocie A350, PAL będzie miał możliwość po raz kolejny zapewnić bezpośrednie połączenie z Filipin do Europy. Jest to idealny samolot, który umożliwi PAL realizację planów ekspansji w sposób zrównoważony, jednocześnie oferując pasażerom najwyższy poziom komfortu na pokładzie - powiedział Stanley K. Ng, wiceprezes Philippine Airlines.
Flota Philippine Airlines
Przewoźnik założony w 1941 r. użytkuje obecnie flotę 81 samolotów: 16 airbusów A320, 22 A321, ośmiu A321neo, 11 A330-300 dwóch A350-900, jednego A350-1000, 10 boeingów B777-300ER oraz 11 maszyn De Havilland Canada 8-400. Przewoźnik obecnie oczekuje na dostawę 21 airbusów: 13 A321neo oraz ośmiu A350-1000.
A350-1000
A350-1000 oferuje wszystkie zalety mniejszego wariantu -900, w tym oszczędność paliwa i komfortową kabinę Airspace, ale w nieco większym rozmiarze idealnie dostosowanym do potrzeb przewoźników na najbardziej obleganych trasach dalekodystansowych. Najnowszy Airbus z rodziny A350 posiada również zmodyfikowaną tylną krawędź skrzydła oraz nowe sześciokołowe podwozie i silniki. A350 w wersji -1000 napędzany jest przez dwa silniki Rolls-Royce Trent XWB model XWB-97. Silnik o średnicy wentylatora równej 118 calom (300 cm) jest najnowszym oraz największym produktem brytyjskiego producenta i został specjalnie zaprojektowany do napędzania samolotów z rodziny airbusa A350XWB. Ten dla wersji – 1000 posiada ciąg o mocy 432 kN (97 tys. funtów). Zasięg największego samolotu z rodziny A350, to 16,1 tys. km.
Do końca listopada 2025 r. rodzina A350 zebrała zamówienia na 1493 samoloty A350: 1049 A350-900, 362 A350-1000 oraz 82 maszyny A350F. Do 1 grudnia br. francuski producent dostarczył 686 maszyn 43 liniom lotniczym: 581 A350-900 oraz 105 A350-1000. Najwięksi użytkownicy A350 to linie: Singapore Airlines (65), Qatar Airways (58) oraz Cathay Pacific (48).
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.